maandag 19 augustus 2013

Vera vertelt...

Daar zit ik dan...
ik, vera ben net teruggekomen van een camping waar dominee Baan een praatje hield (binnen) voor jongeren hield.
hij sprak over een populair onderwerp, een onderwerp die mij en vele andere jongeren erg aanspreekt.
relaties, huwelijk en seks...
hoe ga je daarmee om in je geloof en wat vind God en de bijbel?
wat noemt men een christelijke verkering en hoe kan je een relatie staande houden in deze wereld vol scheiding?
want we leven in een gebroken wereld, een wereld vol zonde en satan probeert alles om de echte liefde kapot te maken
we spraken over Boaz en Ruth en dat je ouders zo belangrijk zijn in je keuzes, over Amnon en Tamar, over David en Bathseba
voorbeelden om van te leren
en hoe langer de lezing duurde hoe langer ik na ging denken over dit alles..
wat heb ik hieraan? kan ik hier weg
ik keek naar buiten en het stortregende
geen optie dus om weg te gaan
aan het eind, kon ik bijna opgelucht ademhalen stelt dominee Baan voor een kringgebed te doen, oke dan..
is de dominee zelf aan de beurt bid hij voor juist datgene waar ik zo bang voor was: voor de homoseksuelen onder ons
natuurlijk, het is fijn als mensen voor je bidden, het is fijn als iemand je probeert te begrijpen en God vraagt om kracht om te vechten, omdat het zo gevecht is, maar niet als mn hoofd al bijna vol zit
alsof hij weet waar ik mee zit, alsof hij wist dat ik krachten nodig had, want ik voelde mezelf zwakker en zwakker worden
het valt niet mee telkens te moeten vechten en verleiding te weerstaan..

nu ik hier op mn bed zit en niet eens kijk ik of er typfouten instaan maar denk ik terug en stiekum vind ik mezelf een aansteller en voel ik me een kleingelovige.
ik heb God toch?
Hij wil toch mn Vriend zijn en me helpen in deze strijd? Hij wil mij kracht geven en Hij zegt zelf:
Kom jij die vermoeid en belast bent en Ik zal je rust geven!

het is moelijk dat zeg ik ook eerlijk, maar als ik op Jezus vertrouw dan heb ik niet te vrezen!
dan kan ik alles aan!!
en ik ben blij dat dominee Baan voor me bad ook al wist hij het zelf niet.
ik kan weer door en zal op Hem vertrouwen

ik zal wel meer geconfronteerd worden met dit soort dingen
toch zal ik me erdoor heen moeten slaan en ik weet dat ik het kan!
MET GODS HULP!
bidden jullie mee?

3 opmerkingen:

  1. 2 Korinthe 12 vers 9: "En Hij heeft tot mij gezegd: Mijn genade is u genoeg; want Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht."

    En vers 10: "Als ik zwak ben, dan ben ik machtig!"

    Ik bid mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Vera ik bid mee, maar weet dat bovenal Jezus Christus altijd leeft om voor jou te bidden! Dat is zo bemoedigend, want iedereen heeft een strijd te strijden, maar als de Heere voor ons bidt, dan kunnen we met Zijn Hulp verder gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dankjullie wel lieve mensen voo deze bemoedigende woorden en teksten!!
    en dat jullie meebidden!!
    ik heb de moed gekregen om naar dominee baan te gaan en hem te vertellen waar ik mee zat...
    de dominee vond het fijn dat ik gekomen was en gaf me bemoedigende woorden en tips mee
    ook kreeg ik een mooi geschenk van hem!
    ik dank God voor deze lieve mensen!!
    groetjes vera :)

    BeantwoordenVerwijderen