maandag 6 april 2015

Eenzaamheid met jou in mijn hart

Ik wacht op je, teveel hoop. 
Mijn lichaam zo pijnlijk, mn gevoel verdooft. 
Mn verstand zo helder, laat haar gaan, laat haar los. 
Mn gevoel dringt op. Ik wil je terug ik wil je hier! 
Frustratie op de top, mensen wachten op de ware die morge komen zal. 
Jij bent er niet. Jij komt niet. 

Maar ik heb een ware, want God is er al en die avond was verstand sterker.  
Bracht de relatie tot een val. 
De val is diep de val is lang. 
Al meer dan een halfjaar zweef ik Ergens.
 Gevoel is daar, verstand hier en ik? 
Ik weet et allemaal fftjes niet meer. 
Ergens...de plek waar een wezen nooit komt. 
Ergens...de plek waar et monden verstomd. 

De taal van de liefde is ver te zoeken. 
Uitdaging en juiste keuzes zoeken hier hun weg. 
Een keuze, bijna onmogelijk, teveel voor 1 mens te dragen. 
Daarom is op Ergens zo weinig te vinden, geen liefde, maar eenzaamheid. 
Verwarring en twijfels zijn hier te zoeken. 
Uitzichtloosheid voor de zwakke. 

 Vechten meid, vechten zul je! 
De strijd is lang, 't Gevecht is zwaar. 
Weg uit Ergens, terug naar verstand. 
Gevoel van eeuwigheid is dichtbij. 
Geef niet op! Strijd om in te gaan! 
Gevoel zal niet winnen, geluk vind z'n weg niet hier.
Genade is de boodschap...
maar mn hart wil jou ook nog zo graag.

Vera

3 opmerkingen:

  1. Hoe kan ik hier iets meer over zeggen - dan jij al hebt gedaan. God zal je noodkreet horen en beantwoorden. Luister voor Zijn stem! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Lord, where will it end?
    Every day is the same, a mess, a personal hell.
    I want to get out of myself,
    I want it to end.
    I wish I could get out of myself,
    and go somewhere else.

    Oh Lord, be my refuge in this storm.
    Comfort me, tuck me under Your mighty wings.

    For over six weeks I’ve had this now, with no relenting.
    And I despair.
    I’ve tried not to grumble, not to get bitter.
    And I failed.
    I’ve lost my temper at You,
    I’ve blamed You, “How could You let this happen to me?”
    Oh Jesus, what is wrong with us Western Christians?
    When things are fine, we praise You and love You.
    But when things fall apart,
    We think You have forsaken us and we blame You.
    Surely this is wrong.

    I think and think,
    and try to work out what has happened to me and why,
    and what I should be doing.
    But it is a worthless exercise,
    I am allergic to my own thoughts.
    They are plagued with doubts and fears,
    and my pathetic understanding.
    Surely they are my undoing!

    I feel so inadequate, so helpless,
    I’m so full of fears.
    But how do I get rid of them?

    Oh Lord, I feel so dirty, so unclean,
    Because of the anger I had towards You.
    Please cleanse me and restore me.


    ( gevonden op een site over depressie)

    BeantwoordenVerwijderen