woensdag 25 maart 2015

Een tattoo?

Het komt vast niet uit de lucht vallen, maar voor ons is het als een bliksem bij heldere hemel.
Vera wil een tattoo.

Nu ze weet wat Gods wil is in haar leven wat betreft relaties, lijkt het alsof ze het er als het ware in wil laten kerven. Ook ziet ze het als een afsluiten van deze periode.

De tekst? Daar is al stevig over na gedacht:

JESUS IS MY FRIEND FOREVER

De plaats? Ook nu twijfelt Vera niet: Op de rechter bovenarm. 

Wij hebben er zo onze twijfels over. Is dit dan wat God van je vraagt? Anderzijds vind ik het wel een mooi idee, maar daarover verschillen we als ouders van mening.  

Daarbij komt de leeftijd om de hoek kijken. Vera is 18+, dus ja, wat kun je nog behalve er goed over praten? 

Een vriendin van de club komt met een prachtig alternatief: ze geeft Vera een hangertje cadeau. Papa vult het aan met een kettinkje en zo draagt Vera nu toch de tekst bij zich, die ze graag ingekerfd had.

Maar... ik vraag me af of dat genoeg is. Nu lijkt ze tevreden. Maar Vera is over het algemeen nogal duidelijk over wat ze wilt. En meestal gaat dat haar ook lukken. Van wie ze dat heeft, dat verklap ik hier even niet... :)


2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet dat sommige christenen tattoos laten zetten. Ik weet ook dat ex-christenen tattoos laten zetten om te laten zien dat ze geen christen meer zijn. Om een periode af te sluiten.

    Goed alternatief dat van jullie. Teksten op je T-shirts te laten afdrukken en dragen is ook een leuk idee! God verlangt van niemand een liefdes-tatoeage.

    God vraagt geen letters op bovenarm maar letters in je hart: "Mijn zoon, luister naar mij, geef gehoor aan mijn woorden. Houd ze steeds voor ogen, bewaar ze diep in je hart.” (spr.4:20-21). Schrijf ze op de tafel van je hart” (spr.3:3)

    Daarbij denk ik ook: heel ons lichaam is al een tempel. Daar hoeft echt geen tekst en uitleg op geschreven te worden. Laat maar zien uit je werken bij wie je hoort! En wie je Vriend is.

    BeantwoordenVerwijderen