woensdag 8 mei 2013

Intake Eleos

Een beetje bibberen doen we wel, als we richting Eleos rijden. Spannend, want je gaat toch praten over wat je voelt, wie je bent of niet bent en hoe je alles ervaart. Zowel voor Vera als voor mij is het erg intensief.
De dame die ons komt halen ziet er in één oogopslag 'goed' uit. Vertrouwd, open gezicht en lieve blik in de ogen. De manier waarop ze ons open tegemoed treedt voelt als een warm welkom. Gelukkig maar, dat is vast één. Als je je bij iemand thuis voelt, praat dat ook veel makkelijker.

Dan moet ik wachten. Vera is met hulpverlener mee en ik heb een leeg uur voor me. Gelukkig is er de krant en mijn boek. Dat boek wat ik al eerder genoemd heb, van Henri Nouwen, Eindelijk thuis. Het is heel bemoedigende leesstof, waarbij ik mijn gedachten lekker kan verzetten. Ik voel me niet alleen, want Vader is bij. Ik ben bij Hem. Hij wacht op me met open armen als ik eens wegduik. Hij kijkt naar me uit als ik vlucht. Hij staat hand in hand als ik me opmaak voor een moeilijk gesprek.

Een goed uur later komt Vera terug lopen. Ik bekijk haar nauwkeurig, zonder dat ze het merkt. Het was zwaar, ik zie het aan haar. Maar ik zie geen spoor van tranen of zo. Knap, want ik voel de mijne nu al branden. Alleen het idee al, dat ik daar open en bloot mijn gevoelens en ding moet vertellen beangstigt me toch. Dat ik niet alleen ben, troost me. Dat Vader zo'n lieve meid als hulpverlener uitzocht, verwondert me. Al deze gevoelens buitelen door elkaar als we samen de trap op lopen naar de hoogste verdieping. Met de koffie in de hand, tweede bak, zet ik me in de stoel.
En dan begint ze:"
Tjonge, wat een heftig verhaal zeg!"
Ze doen het er om hoor, die hulpverleners. Ze draaien gewoon de kraan open en ik, ik grijp mijn koffiebekertje stevig vast en... begin te brullen.

5 opmerkingen:

  1. Tja, dan is die koffiebeker niet de beste houvast op zo'n ogenblik. Wel verrassend dat jullie toch richting Eleos zijn gegaan. Wij hebben het indertijd als zeer warm en goed ervaren. Hopelijk zal Vera er handvatten aangerijkt krijgen om verder te kunnen in haar leven dat ze voor zich heeft. Het belangrijkste daarin is de de Heere haar kent en betrokken is op haar. Maar ook als ouder ben je betrokken en gun je haar het beste. Goed dat je daarom betrokken bent in de contaxt van de hulpverlening. Op dit moment mis ik nog het betrokken worden van je man als vader van Vera. Hopelijk gaat dat gebeuren in het verdere verloop van de ondersteuning van Vera en daarmee ook voor jullie als ouders. Gods zegen toegewenst voor jullie gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je reactie is zo begrijpelijk. En ik hoop dat ze daar ook alle begrip voor hadden. Ik hoop en bid voor jullie, dat jullie daar goed mogen geholpen worden!
    De Heere gaat telkens weer met jullie mee en is bij jullie in alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superb, what a blog it is! This website presents helpful information to
    us, keep it up.

    my web page: Cheap Jerseys

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn voor jullie dat de start met Eleos zo goed is gegaan! Dat geeft veel hoop en vertrouwen! Ik wens jullie alle goeds en vooral veel wijsheid toe tijdens de intensieve gesprekken. Gods zegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij weten niet wat in ons leven komt, en dat is maar goed ook. Blijven jullie maar dicht bij God, dat is het allerbeste! In mijn leven heb ik al talloze keren Zijn directe hulp en redding ervaren.

    Zelf loop ik nu met de vraag wat God met mijn leven wil, of ik wellicht niet in Zijn dienst mag gaan werken als predikant. Uw blog is een fantastische voorbereiding daarop, om mensen die worstelen met homoseksualiteit te helpen.

    Van harte Gods zegen! En ook als ik jullie niet ken: ik bid mee.

    BeantwoordenVerwijderen