woensdag 4 februari 2015

Genees heel mijn hart door de Heilige Geest

Ma, je hebt helemaal niet verteld dat je ook gezongen hebt.
Ik kijk verbaasd op. Gezongen? Eh...
Die nacht weet je wel, waar je over blogt. Toen heb je gezongen.
O?
Vera helpt me uit de droom en opeens weet ik het weer, zij het maar een klein fragmentje.

Boven Vera's bed hangt een prikbord, vol met dingen waar ze waarde aan hecht en wil bewaren.
Ook onderstaande poster, ooit een keer gekregen bij de PIT van de HGJB.


Heer', U kent mijn verlangen om in vrijheid te leven
Niet gebonden tussen muren, die mijn bange hart omgeven
Uw Waarheid bevrijdt,
Uw Liefde geneest heel mijn hart
door de Heilige Geest.

Of ik nu gezongen heb of dat ik gebeden heb, of misschien wel allebei, dat Vera het onthouden heeft, is voor mij een heel bijzonder iets. Kennelijk heeft het indruk gemaakt, een zingende moeder in de nacht. Met een brok in de keel en tranen in haar stem...


3 opmerkingen:

  1. Er is een boek 'Van achter de kast' van Miriam van Tunen
    mss ken je het al, mocht het niet zo zijn mss een tip.
    Vanmorgen is er op groot nieuw radio een uitzending bij grande cafe over geloof en geaardheid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat jullie doorgaan met de blogposts en zo anderen de gelegenheid geven jullie te volgen. De kwetsbaarheid en openheid waarmee je schrijft, ondanks de andere zorgen, zijn moedig. Wat hebben we allemaal toch Zijn nabijheid en hulp nodig. Een warme groet aan Vera!

    BeantwoordenVerwijderen