dinsdag 16 juni 2015

Altijd ... Nooit

Inmiddels zijn we bijna een half jaar verder.
En... gaat het nog goed?
Ik wilde dat ik dat zeggen kon...
En ik besef: nooit, nooit kan ik zeggen dat we er zijn, dat Vera er is.

Altijd alleen.
Altijd eenzaam
Altijd op zoek
Altijd verlangen
Altijd...

Nooit zo'n maatje
Nooit een partner
Nooit iemand vinden
Nooit vervuld verlangen
Nooit...

Ben ik nu te negatief? God geeft rust toch? God kan het verlangen weg nemen, toch? Heb ik daar zelf niet over geschreven ergens anders in deze blog?

En toch. het zijn Vera's eigen woorden.
"Ik ben hier niet voor geschikt. Ik kan niet alleen zijn."
Wat heeft ze er aan als ik haar wijs op God. Als zij Hem niet voelt?
Wat heeft ze er aan als ik zeg dat het goed komt ... en daarna bij mijn man op de bank plof.
Wie kan haar helpen, wie kan haar begrijpen?

Ik weet maar één Iemand. En ja, dan kom ik toch weer bij God uit. Of beter gezegd: bij Zijn Zoon, bij Jezus.
Hij kent je eenzaamheid.
Hij kent je alleen zijn.
Hij weet hoe het is als je je door God verlaten voelt
Bitter, verdrietig, bang, boos, hopeloos verlaten.
Hij ging nog dieper dan wij ooit kunnen gaan. Hij deed dit voor jou Vera.
Ging dezelfde weg voor jou, zodat je Hem volgt. Gaf jouw Zijn Geest, die je helemaal vervult.

Ik kan het je niet geven. Ik kan je niet verder troosten. Niet meer dan ik doe.
Hij alleen, Hij is het Die je alles kan geven wat je nodig hebt. Voor nu en voor altijd. Leven met Hem, dat is: altijd Iemand bij je. altijd Iemand in je. Altijd Iemand naast je.

Vera, mijn lieve dochter, ik bid voor je. Altijd weer. Ik bid je Zijn vrede toe.
Ik zegen je
In de Naam van de Vader, Die boven je staat en altijd voor je zorgt
In de Naam van de Zoon, Die naast je staat en Zijn leven gaf voor jou
In de Naam van de Geest, Die in je woont en je zal vervullen van top tot teen.
Hij blijft trouw!
Blijf in Zijn liefde.







5 opmerkingen:

  1. Ik wou even zeggen dat ik deze weblog al heel lang meelees, en dat je verhaal/haar verhaal me altijd heel diep raakt. De openheid, echtheid en kwetsbaarheid..
    Dank je wel. Heb echt veel van je blog geleerd!

    Ik weet even geen woorden, ze klinken al snel zo goedkoop, zo makkelijk.
    Maar ik wil even zeggen dat ik aan jullie denk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag zag ik je blog in mijn lijst van 'volgende blogs' staan. Ik wist niet dat je weer begonnen was en zo nieuwsgierig als ik ben, ben ik weer verder gaan lezen. Oef, wat zijn jullie door veel dingen heen gegaan. Ups en downs. En wat heb ik te doen met Vera. Steeds weer moeten vechten tegen je gevoel. Wat je al eens eerder schreef.....het is nooit klaar. Er blijven nieuwe dingen op ieders pad komen en dat moeten we steeds weer een plek zien te geven. En ik snap Petra totaal....soms weet je gewoon niet wat je kan zeggen. Een reactie geven is easy done, maar ik heb verder geen idee waar jullie doorheengaan en hoe zwaar het is. Tuurlijk, ik lees het en ik kan het me indenken, maar het écht weten....dat niet. Ik bid jullie Gods liefde toe en Zijn wijsheid en kracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.arkmedia.nl/lee-justin/verscheurd1.html

    Goed wil niet dat de mens alleen zij!
    Lees bovenstaande boek eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe gaat het nu met Vera? wat een diep verdriet dat ze zo verlangt om samen met en partner te zijn en dat dit in jullie interpretatie van de bijbel niet mag. Ik merk dat dat me diep raakt. WAt intens moeilijk moet dat zijn.

    Vera, mijn hart gaat naar je uit. ik heb een ander proces doorgemaakt en was niet zo dapper als jij om mijn lesbische gevoelens te onderkennen op jouw leeftijd. Ik wens jou heel veel liefde en warmte toe... je bent het waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe gaat het nu met Vera? wat een diep verdriet dat ze zo verlangt om samen met en partner te zijn en dat dit in jullie interpretatie van de bijbel niet mag. Ik merk dat dat me diep raakt. WAt intens moeilijk moet dat zijn.

    Vera, mijn hart gaat naar je uit. ik heb een ander proces doorgemaakt en was niet zo dapper als jij om mijn lesbische gevoelens te onderkennen op jouw leeftijd. Ik wens jou heel veel liefde en warmte toe... je bent het waard!

    BeantwoordenVerwijderen